Događaj „Vojvođanska premijum hrana za Japan“ je bio završna manifestacija projekta „Jačanje konkurentnosti vojvođanskih prehrambenih proizvoda“, koji sprovode Razvojna agencija Vojvodine (RAV) i Japanska agencija za međunarodnu saradnju Džajka (JICA). Krajnji i najvažniji cilj projekta je da se domaćim kompanijama pomogne da nauče više o japanskom tržištu i da probaju izvoz u Japan.
Ovaj svojevrsni mini sajam vojvođanskih premijum proizvoda održan je 8. juna u Vili Stanković u Čortanovcima. Tokom manifestacije, devet domaćih proizvođača premijum hrane predstavili su sebe i svoje proizvode japanskoj poslovnoj zajednici koja živi i radi u Srbiji. Događaj je bio svojevrsno kulinarsko iskustvo i gosti su imali priliku da probaju izvrsnu vojvođansku zdravu hranu: proizvode od tartufa, organski džem od malina, prirodna vina i još mnogo toga.
Džajka je obezbedila konsultantkinju u oblasti kvaliteta i zdravlja u proizvodnji prehrambenih proizvoda. Akiko Terasava je sanitarna inspektorka za prehrambenu industriju u Japanu i ona je zajedno sa RAV-om identifikovala kompanije koje imaju veliki potencijal za izvoz na japansko tržište i koje su želele da učestvuju. U pitanju su gazdinstva koja imaju bar jedan gotov proizvod prerade, kao i mikro i mala preduzeća i preduzetnici koji se bave proizvodnjom prehrambenih proizvoda, kategorije organskih, zdravih i premijum proizvoda.
Tokom manifestacije, devet domaćih proizvođača premijum hrane predstavili su sebe i svoje proizvode japanskoj poslovnoj zajednici koja živi i radi u Srbiji. Događaj je bio svojevrsno kulinarsko iskustvo i gosti su imali priliku da probaju izvrsnu vojvođansku zdravu hranu: proizvode od tartufa, organski džem od malina, prirodna vina i još mnogo toga.
Ovi proizvođaći su tokom proteklih deset meseci prošli kroz procenu poslovanja i proizvoda, bili edukovani o japanskoj poslovnoj etici, japanskom tržištu hrane, uvoznim procedurama, procesu karantina za prehrambene proizvode, logistici i osiguranju proizvoda, itd.
Kompanije koje su predstavile svoje premium proizvode su: Truf Truf sa proizvodima od tartufa, Ril Red Rozberi sa proizvodom od organske maline, Patevski sa namazima od leblebije, Om mejd sa zdravim grickalicama, Granum sa zdravom hranom, Blis Hani sa namazima od meda, Baša i Sagmajster vinarije sa svojim prirodnim vinima i Karpe Diem sa proteinskim napicima od kozijeg mleka.
„Veliko nam je zadovoljstvo da učestvujemo na događaju koji se fokusira na hranu, jednu od glavnih atrakcija Vojvodine. Vojvodina je dobro poznat poljoprivredni region sa plodnim zemljištem, velikim vodnim resursima, klimatskim uslovima i iskusnim gazdinstvima. Prijateljstvo između Srbije i Japana se neguje više od 140 godina. Naše duboke veze nisu bile prekinute ni pandemijom ni drugim izazovima. Verujem da ćemo kroz ovu novu prehrambenu temu dodati novi ukus našim bilateralnim odnosima i produbiti ih još više“, izjavio je Tecuja Cubota, savetnik ambasade Japana u Republici Srbiji.
Masahiro Ueki, direktor kancelarija na Balkanu Japanske organizacije za međunarodnu saradnju ocenio je da je Vojvodina poznata po svojim poljoprivrednim proizvodima u smislu kvaliteta i raznovrsnosti i da su oni atraktivni za strance:
„Džajka je dodelila gospođu Terasava u Srbiju kao volontera eksperta na projekat u trajanju od dve godine. Tim Razvojne agencije Vojvodine je zajedno sa gospođom Terasava sproveo projekat kako bi poboljšali konkurentnost prehrambenih proizvoda Vojvodine. Izabrali su devet kompanija koje su zainteresovane da izvoze svoje proizvode na japansko tržište. Veoma smo zadovoljni što je tih devet kompanija primilo neophodno znanje i sada je spremno za izvoz na japansko tržište. Želimo da negujemo ovako dobar odnos između Džajke, RAV-a, i dalje.“
Tatjana Avramov, preduzetnica i vlasnica kompanije Ril Red Rosberi, kaže da joj je učešće na ovom projektu omogućilo da se bliže upozna sa zahtevima koje japansko tržište traži prilikom uvoza hrane:
„Veoma nam je značajno bilo što je dolazila sanitorna inspektorka iz Japana i posetila našu proizvodnju, kako bi nam ukazala na one stvari koje su bitne za japansko tržište. Takođe, projekat je obuhvatao niz edukacija na temu određenih papiroloških detalja, transporta itd. Sveobuhvatno, projekat nam je pružio uvid u ono što su potencijali i zahtevi tako jednog bitnog tržišta za oblast premijum hrane, kao što je japansko. Zahvaljujemo se Razvojnoj agenciji Vojvodine koja je uložila trud i napor kako bi nam obezbedila upoznavanje na ovaj način i međusobno nas povezala i ukazala na značaj saradnje između Japana i Srbije u sektoru premijum hrane.”
Zadovoljstvo zbog ulaska u ovaj projekat pokazala je Sanja Melkuš, preduzetnica i vlasnica kompanije Truf Truf:
„Kroz projekat nam je približena japanska kultura, njihovo poslovanje i njihov način ishrane. Pozitivno sam iznenađena što su im se moji proizvodi od tartufa svideli i nakon današnje prezentacije naših proizvoda predstavnicima japanske zajednice koja živi i radi u Srbiji, iskreno vidim svoj brend u premijum japanskim prodavnicama.”