Велико интересовање за органске и премијум производе из Војводине на сајму ТУТОФУД

 

Органски и премијум производи из Војводине које су на Међународном прехрамбеном сајму ТУТОФУД у Италији промовисале компаније из Војводине, наишли су на велико интересовање, посебно потенцијалних партнера из Италије, Америке, Катара и Дубаија.

На овом глобалном и иновативном Б2Б догађају, који је од 22. до 26. октобра одржан у Милану, Војводина је наступала под слоганом „Војводина – ваш здрав избор“, јер је производња премијум и/или органске хране заједничка за свих шест компанија које су у организацији РАВ-а ишле на сајам: ТРУФ ТРУФ, РИЛ РЕД РАЗБЕРИ, АРОНИЈА ВИТА, ГРАНУМ (СУНЦЕ), ЏЕМ ХАУС, ГЛОБАЛ СИД.

Једнако интересовање показали су представници маркета у којима се продају органски и премијум производи, као и представници HОРЕКА, хотелијера и угоститеља из целог света, које је у Милану окупила сајамска изложба ХостМилано, водећа светска изложба технологија и решења за угоститељство, а која је одржавана заједно са сајмом хране ТУТОФУД.

Сајам је посетила и делегација Покрајинске владе у чијем саставу су потпредседник и покрајински секретар за здравство проф. др Зоран Гојковић, покрајински секретар за пољопривреду, водопривреду и шумарство Чедомир Божић, који је том приликом истакао:

„Покрајински секретаријат за пољопривреду улаже велике напоре да својим програмским субвенцијама унапреди пољопривреду на овим просторима, а самим тим и органску производњу, и да на тај начин подстакне мале произвођаче да поспеше своје пословање“, истакао је Божић након обиласка Сајма.

Истраживање које је РАВ радио припремајући овај сајам, показује да у Европи знатно расте интересовање за органску и премијум храну. За разлику од неких других региона, попут ЦЕФТА земаља, у којима у просеку половина прихода одлази на храну, у Европској унији људи имају веће приходе и само око 20% одлази на храну. Тамо потрошачи купују храну из рационалних и емотивних разлога, куповином хране желе да подрже друштвене или еколошке промене и спремни су да плате премијум цену, док истовремено постоји јаз измедју те потражње и производње у ЕУ.

Речи учесника:

Никола Никола Жежељ, директор Развојне агенција Војводине (РАВ)

„Зато сматрамо да наши произвођачи органске и премијум хране имају велике шансе, и то је овај сајам потврдио, јер је заиста владало велико интересовање. Производња ових шест компанија које су ишле са нама задовољава потребне стандарде , имају потребне сертификате. У Милану су представили врхунске и здраве производе специфичног састава и укуса, чија производња не нарушава човекову околину, што је данас један од најважнијих захтева у овом сегменту глобалног тржишта хране, уз захтев за високим и уједначеним квалитетом и тржишно атрактивним паковањем. Али, да бисмо били видљивији на том тржишту, потребно је ширити мрежу контаката, појачавати промоцију, и даље развијати производњу, наравно. Према ститистици Министарства пољопривреде за 2019. годину, Војводина има око 120 регистрованих органских произвођача, и нама је свакако циљ да на сваком следећем сајму имамо све више домаћих компанија које испуњавају потребне услове и које могу да конкуришу на захтевном европском, као и на свим другим тржиштима органске и премијум хране.“

Кармен Кривокапић, ЏЕМ ХАУС

„Ми смо у Милано дошли са нашим џемом од црвеног лука и чини се да је наша „Цармелада“ наишла на јако добар пријем. Долазак овде је права одлука, било је боље од очекиваног, презадовољна сам. Било је много заинтересованих, Италијани су одлично реаговали на наш џем и тражили су начин да дођу до њега, а било је заинтересованих и из Словеније, Аустрије, Швајцарске, Мексика, Америке. Ако само половина од тих контаката буде довела до партнерстава и изласка нашег производа на страна тржишта, ја ћу бити пресрећна.“

Ксенија Перчић, ГРАНУМ

„Било је заиста пуно заинтересованих. Наши потенцијални купци су из САД, Уједињених Арапских Емирата, Саудијске Арабије, Катара, Литваније, са Крита. Највише су заинтересовани за наше барове, крекере и путере. Верујемо да постоје велике шансе да се реализује извоз у неке од ових земаља.“

Поред нових контаката које су ове наше компаније оствариле, остаје нам и ова заједничка брошура.