Iz Vojvodine, preko berlinskog sajma, do novih tržišta

 

Седам компанија и задруга из Војводине које производе воће и поврће, а имају потенцијала и желе да пронађу нова тржишта, представило се на берлинском сајму Фрут Логистика од 5. до 7. априла.

"Задовољни смо послом који смо урадили у Берлину, посебно због паузе у организацији овог и сличних сајмова због ковида, као и због чињенице да је руско тржиште, велико и важно за наше произвођаче, тренутно недоступно или теже доступно, а овај сајам нам је показао да за производе наших компанија има заинтересованих у многим европским земљама, као и на другим континентима. Наш најважнији циљ јесте да нашим произвођачима помогнемо да прошире своје продајне канале и када за неколико месеци будемо сумирали резултате, надам се да ћемо чути да су сви успели да пронађу нове партнере“, каже Дарко Буљешевић, директор Развојне агенције Војводине.

У организацији Развојне агенције Војводине, на заједничком штанду у Берлину представиле су се компаније Сирмиум Фрут, Суфрут и Свит Чери Леди, као и задруге КОПА, Воћар Сланкамен, Агросој и Бачка Јагода.

Директор задруге Воћар Сланкамен, Никола Котарац, каже да су задовољни овогодишњим наступом.

Одржали смо више од десет састанака са фирмама из Египта, Македоније, Немачке, било је заинтересованих из Индије, а чак смо овде успели да одржимо и неколико састанака са фирмама из Србије. Русија јесте наше велико тржиште, јабуке тренутно стоје, мада има неких назнака да ће кренути. Али и поред тога, овај сајам нам је важан јер увек тражимо нова тржишта, а на оваквим местима видимо и нову механизацију, опрему за паковање, наводњавање, итд“, каже Котарац.

Вереш Нандор, директор ЗЗ Агросој каже да је задовољан резултатима: “Ми смо до сада били фокусирани углавном на наш регион, али смо овде остварили доста контаката са људима из Европе, Турске, Hоландије, како са потенцијалним купцима, тако и са произвођачима опреме која ће нам можда требати, а има и компанија које су заинтересоване за сарадњу у оба смера, да у зависности од рода и тржишта, будемо добављачи једни другима“. И Срђан Пањик, директор продаје у фирми Сирмиум Фрут каже да, премда се осети да је ове године било више произвођача него купаца, има пуно интересената из Латвије, Холандије, Шведске, Италије, Француске и других земаља.

Слично тврди и Драгослав Бован, комерцијални директор ЗЗ КОПА: “Ми већ извозимо у 27 земаља, управо због тога што сваки сајам попут овог користимо да пронађемо нова и смањимо зависност од једног тржишта, и да диверсификацијом осигурамо да наши производи нађу пут до крајњих купаца. Овде смо одржали скоро 40 састанака, препознајемо можда и око 15 нових потенцијалних купаца, који долазе из разних земаља, из Индије, са Блиског Истока, Европе".

Фрут Логистика је водећи сајам глобалног пословања са свежим производима, који ове године окупља око 2000 излагача из 87 земаља. Након једногодишњег одсуства изазваног пандемијом, ове се године одржао са темом „Поново се састајемо на лицу места“. Овај сајам окупља све у ланцу, од произвођача до продаваца, пружа идеалну платформу за пословање и промоцију иновација и нових технологија.

Следећи значајан догађај у области агробизниса Развојна агенција Војводине најављује за крај маја, када ће организовати Дан добављача - агробизнис, на којем ће домаће компаније имати прилику да понуде своје производе већим домаћим и страним компанијама, дистрибутерима, као и трговинским ланцима.