Фреш Маркет 2022 – у потрази за новим тржиштима за наше воћаре и поврћаре

 

Јуче је одржан Фреш Маркет 2022, једнодневни сајам и Б2Б догађај за свеже воће и поврће који се организује сваке године у Варшави. Представници Развојне агенције Војводине (РАВ) одржали су десетак састанака са пољским, француским, немачким и румунским маркетима, који снабдевају тржиште Источне Европе.

Велики трговачки ланци, попут Biedronka (Pl), Stokrotka (Pl), Polo (Pl), Zabka (Pl), Auchan (Fr), E' Leclerc (Fr), Carrefour (Fr), Intermarche (Fr), Spar (De) i Profi (Ro), таргетирани су са циљем да се успостави први контакт и представе производни програми и потенцијали за извоз домаћих малих и средњих предузећа, као и да се испита које врста и количине воћа и поврћа ови маркети траже.

Фреш Маркет се одржава шест километар од Варшаве, у близини највеће пијаце за воће, поврће и цвеће у Пољској. То је место на којем директан пословни контакт успостављају представници највећих пољских и страних ланаца супермаркета са произвођачима и дистрибутерима. Ове године било је пријављено око 350 учесника, 200 компанија и 20 великих трговачких ланаца.

Помоћ малим и средњим домаћим произвођачима хране у проналажењу нових тражишта једна је од најважнијих активности РАВ-а.

Следећи Дан добављача у Новом Саду који организује РАВ-а за агробизнис сектор биће одржан традиционално на пролеће.

У међувремену, РАВ подсећа све домаће произвођаче да на сајту РАВ-а могу да се (бесплатно) региструју у Базу добаљача, као и да на страници Јавни позиви и конкурси сазнају све о расположивим домаћим и међународним фондовима и програмима који компанијама из Војводине омогућавају приступ финансијској и нефинансијској подршци.