АХК „Роуд Шоу“ у Новом Саду

 

Поводом двадесетогодишњег јубилеја Немачко-српске привредне коморе (АХК Србије), 20. маја одржан је други у низу догађај “АHК Роуд Шоу” у великој скупштинској Сали АПВ. Након Суботице и Новог Сада догађај ће бити одржан и у Чачку и Нишу.

Према речима генералног директора Коморе Франка Алетере, овај догађај симбол је врло блиских односа између Србије и Немачке:

„У Војводини послују 54 немачке компаније, које запошљавају 23.000 људи, а улагања су 1,5 милијарди евра. Регион Војводине је важан за Немачку и веома сам задовољан што имамо прилику да разговарамо о нашој сарадњи која је опстала и у време короне, рекао је директор АХК.

Члан Градског већа за привреду Милорад Радојевић нагласио је важност ове вишегодишње сарадње која за резултат има и присуство великог броја немачких компанија које послују и запошљавају велики број људи у Србији, као и да је Немачка са преко пет милијарди евра најважнији спољнотрговински партнер Србије.

„За нас у Новом Саду важан је долазак компаније Континентал, сви нивои власти учествују у стварању повољног амбијента за немачке инвестиције. На добром смо путу, немачке компаније радо долазе и најбоља су позивница за све остале“, рекао је Радојевић.

Никола Жежељ, директор Развојне агенције Војводине (РАВ), истакао је да РАВ годинама сарађује са Немачко-српском привредном комором, да су немачки инвеститори добродошли у свакој локалној самоуправи, као и да се нада ће се та сарадња наставити и у наредном периоду.

Град Нови Сад и Новосадски универзитет имају велику улогу у унапређењу сарадње две земље, истакла је Ана Кристин Пиплица, руководилац привредног одељења немачке амбасаде у Београду.

„Нови Сад је велики партнер у оквиру билателарне сарадње, споменули смо Континентал, али то се односи на све компаније које су присутне у овом региону, како у области аутомобилске, тако и у ИТ индустрији. Наши економски односи у другој години пандемије врло су блиски и интензивни, Немачка је највећи спољнотрговински партнер Србије, са разменом вредном 5,3 милијарде евра, рекла је Пиплица.

Мартин Габер, коресподент за Западни Балкан из Немачке организације за трговину и инвестиције, сматра да је пандемијa поставила нове изазове, да компаније желе да скрате ланце добављача, да Западни Балкан све више долази у фокус немачких компанија, те да има простора за још интезивнију сарадњу у аутомобилској и ИТ индустрији, као и у пољопривреди.