Veliko interesovanje za organske i premijum proizvode iz Vojvodine na sajmu TUTTOFOOD

 

Organski i premijum proizvodi iz Vojvodine koje su na Međunarodnom prehrambenom sajmu TUTTOFOOD u Italiji promovisale kompanije iz Vojvodine, naišli su na veliko interesovanje, posebno potencijalnih partnera iz Italije, Amerike, Katara i Dubaija.

Na ovom globalnom i inovativnom B2B događaju, koji je od 22. do 26. oktobra održan u Milanu, Vojvodina je nastupala pod sloganom „Vojvodina - your Healthy Choice!“, jer je proizvodnja premijum i/ili organske hrane zajednička za svih šest kompanija koje su u organizaciji RAV-a išle na sajam: TRUFF TRUFF, REAL READ RASPBERRY, ARONIJA VITA, GRANUM (SUNCE), JAM HOUSE, GLOBAL SEED.

Jednako interesovanje pokazali su predstavnici marketa u kojima se prodaju organski i premijum proizvodi, kao i predstavnici HoReCa, hotelijera i ugostitelja iz celog sveta, koje je u Milanu okupila sajamska izložba HostMilano, vodeća svetska izložba tehnologija i rešenja za ugostiteljstvo, a koja je održavana zajedno sa sajmom hrane TUTTOFOOD.

Sajam je posetila i delegacija Pokrajinske vlade u čijem sastavu su potpredsednik i pokrajinski sekretar za zdravstvo prof. dr Zoran Gojković, pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Čedomir Božić, koji je tom prilikom istakao:

„Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu ulaže velike napore da svojim programskim subvencijama unapredi poljoprivredu na ovim prostorima, a samim tim i organsku proizvodnju, i da na taj način podstakne male proizvođače da pospeše svoje poslovanje“, istakao je Božić nakon obilaska Sajma.

Istraživanje koje je RAV radio pripremajući ovaj sajam, pokazuje da u Evropi znatno raste interesovanje za organsku i premijum hranu. Za razliku od nekih drugih regiona, poput CEFTA zemalja, u kojima u proseku polovina prihoda odlazi na hranu, u Evropskoj uniji ljudi imaju veće prihode i samo oko 20% odlazi na hranu. Tamo potrošači kupuju hranu iz racionalnih i emotivnih razloga, kupovinom hrane žele da podrže društvene ili ekološke promene i spremni su da plate premijum cenu, dok istovremeno postoji jaz izmedju te potražnje i proizvodnje u EU.

Reči učesnika:

Nikola Žeželj, direktor Razvojne agencije Vojvodine (RAV)

„Zato smatramo da naši proizvođači organske i premijum hrane imaju velike šanse, i to je ovaj sajam potvrdio, jer je zaista vladalo veliko interesovanje. Proizvodnja ovih šest kompanija koje su išle sa nama zadovoljava potrebne standarde , imaju potrebne sertifikate. U Milanu su predstavili vrhunske i zdrave proizvode specifičnog sastava i ukusa, čija proizvodnja ne narušava čovekovu okolinu, što je danas jedan od najvažnijih zahteva u ovom segmentu globalnog tržišta hrane, uz zahtev za visokim i ujednačenim kvalitetom i tržišno atraktivnim pakovanjem. Ali, da bismo bili vidljiviji na tom tržištu, potrebno je širiti mrežu kontakata, pojačavati promociju, i dalje razvijati proizvodnju, naravno. Prema stitistici Ministarstva poljoprivrede za 2019. godinu, Vojvodina ima oko 120 registrovanih organskih proizvođača, i nama je svakako cilj da na svakom sledećem sajmu imamo sve više domaćih kompanija koje ispunjavaju potrebne uslove i koje mogu da konkurišu na zahtevnom evropskom, kao i na svim drugim tržištima organske i premijum hrane.“

Karmen Krivokapić, JAM HOUSE

„Mi smo u Milano došli sa našim džemom od crvenog luka i čini se da je naša „Carmelada“ naišla na jako dobar prijem. Dolazak ovde je prava odluka, bilo je bolje od očekivanog, prezadovoljna sam. Bilo je mnogo zainteresovanih, Italijani su odlično reagovali na naš džem i tražili su način da dođu do njega, a bilo je zainteresovanih i iz Slovenije, Austrije, Švajcarske, Meksika, Amerike. Ako samo polovina od tih kontakata bude dovela do partnerstava i izlaska našeg proizvoda na strana tržišta, ja ću biti presrećna.“

Ksenija Perčić, GRANUM

„Bilo je zaista puno zainteresovanih. Naši potencijalni kupci su iz SAD, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijske Arabije, Katara, Litvanije, sa Krita. Najviše su zainteresovani za naše barove, krekere i putere. Verujemo da postoje velike šanse da se realizuje izvoz u neke od ovih zemalja.“

Pored novih kontakata koje su ove naše kompanije ostvarile, ostaje nam i ova zajednička brošura.