Pozitivna očekivanja ispitanih privrednika i pored pandemije

 

Istraživanje Ispitivanje poslovne klime u AP Vojvodini iz septembra pokazuje pozitivna očekivanja privrednika u svim ispitivanim segmentima: ukupnom poslovanju, saradnji sa stranim klijentima, prodajnim cenama i broju zaposlenih. U 41. krugu istraživanja učestvovalo je 201 preduzeće iz različitih sektora delatnosti.

Uzimajući u obzir nepovoljnu epidemiološku situaciju, fokus u ovom istraživanju je stavljen na povezivanje poslovnih partnera, odnosno na oblike i značaj poslovnog povezivanja privrednika. Prema ocenama ispitanika, događaji sa ciljem pronalaženja poslovnih partnera preduzećima su potrebni i pružaju dobre mogućnosti umrežavanja.

Od oblika poslovnog povezivanja, najveći značaj imaju B2B sastanci i sajmovi. B2B sastanci služe privrednicima za otkrivanje novih dobavljača, odnosno kupaca, dok su sajmovi prepoznati kao mesto gde se dolazi do najsvežijih informacija o novim proizvodima, uslugama i trendovima.

Blizu polovine ispitanika smatra da onlajn događaji ne mogu da zamene tradicionalne oblike poslovnog povezivanja, ali je većina ipak zainteresovana za učestvovanje u ovako organizovanom događaju.

Septembarsko izdanje Biznis barometra možete preuzeti ovde.