Biznis barometar, jun 2021 – Pozitivna očekivanja privrednika

 

U junu 2021. godine je realizovan 44. krug istraživanja Ispitivanje poslovne klime u AP Vojvodini, u kojem je učestvovalo 236 privrednih subjekata iz različitih sektora. Glavni nalazi istraživanja pokazuju pozitivna očekivanja privrednika u svim ispitivanim segmentima: ukupno poslovanje, saradnja sa stranim klijentima, prodajne cene i broj zaposlenih.

Fokus ovog istraživanja bio je na kanalima promocije i komunikaciji privrede sa tržištem. Rezultati istraživanja pokazuju da ispitanici kao najvažniji kanal komunikacije sa tržištem prepoznaju imejl (79,7%), ali su i dalje od izuzetnog značaja i pojedine tradicionalne forme komunikacije, kao što su razgovor “jedan na jedan” (70,3%), i razgovor telefonom (66,9%).

Od tehnika koje ispitana preduzeća koriste za promociju svojih proizvoda/usluga, najzastupljenije su marketing na društvenim mrežama (30,5%), imejl marketing (27,5%) i sajmovi i prezentacije (21,6%).

Neki od glavnih razloga zbog kojih ispitana preduzeća pristupaju promociji svojih proizvoda/usluga jesu njihovo plasiranje na novo tržište (33,1%), povećana konkurencija (32,2%), kao i promovisanje novog proizvoda/usluge preduzeća (27,5%). Ispitanicima je za promotivne svrhe najpotrebnija pomoć oko plasiranja, prezentacije i demonstracije njihovih proizvoda/usluga (33,5%), kao i podrška u sufinansiranju nastupa njihovog preduzeća na međunarodnim sajmovima (25,4%).

Junsko izdanje Biznis barometra možete preuzeti ovde.