AHK Road Show u Novom Sadu

 

Povodom dvadesetogodišnjeg jubileja Nemačko-srpske privredne komore (AHK Srbije), 20. maja održan je drugi u nizu događaj “AHK Road Show” u velikoj skupštinskoj Sali APV. Nakon Subotice i Novog Sada događaj će biti održan i u Čačku i Nišu.

Prema rečima generalnog direktora Komore Franka Aletere, ovaj događaj simbol je vrlo bliskih odnosa između Srbije i Nemačke:

„U Vojvodini posluju 54 nemačke kompanije koje zapošljavaju 23.000 ljudi, a ulaganja su 1,5 milijardi evra. Region Vojvodine je važan za Nemačku i veoma sam zadovoljan što imamo priliku da razgovaramo o našoj saradnji koja је opstala i u vreme korone. U Novom Sadu se nadamo dijalogu sa predstavnicima nemačkih i srpskih preduzeća, rekao je direktor AHK.

Član Gradskog veća za privredu Milorad Radojević naglasio je važnost ove dvadesetogodišnje saradnje koja za rezultat ima i prisustvo velikog broja kompanija koje posluju u Srbiji i ljudi koje zapošljavaju, kao i da je Nemačka sa preko pet milijardi evra najvažniji spoljnotrgovinski partner Srbije.

„Za nas u Novom Sadu je važan dolazak Kontinentala, ali svi nivoi vlasti učestvuju i dalje u stvaranju povoljnog ambijenta za nemačke investicije. Na dobrom smo putu, nemačke kompanije rado dolaze i najbolja su pozivnica za sve ostale“, rekao je Radojević

Nikola Žezelj, direktor Razvojne agencije Vojvodine (RAV), je istakao da RAV godinama sarađuje sa Nemačko-srpskom privrednom komorom, da su nemački investitori dobrodošli u svakoj lokalnoj samoupravi, kao i da se nada će se ta saradnja nastaviti i u narednom periodu.

Grad Novi Sad i Novosadski univerzitet imaju veliku ulogu u unapređenju saradnje dve zemlje, istakla je Ana Kristin Piplica, rukovodilac privrednog odeljenja nemačke ambasade u Beogradu.

„Novi Sad je veliki partner u okviru bilatelarne saradnje, spomenuli smo Kontinental, ali to se odnosi na sve kompanije koje su prisutne u ovom regionu, kako u oblasti automobilske, tako i u IT industriji. Naši ekonomski odnosi u drugoj godini pandemije vrlo su bliski i intenzivni, Nemačka je najveći spoljnotrgovinski partner Srbije, sa spoljnotrgovinskom razmenom vrednom 5,3 milijarde evra, rekla je Piplica.

Martin Gaber, korespodent za Zapadni Balkan iz Nemačke organizacije za trgovinu i investicije, smatra da je pandemija postavila nove izazove, da kompanije žele da skrate lance dobavljača, da Zapadni Balkan sve više dolazi u fokus nemačkih kompanija, te da ima prostora za još intezivniju saradnju u automobilskoj i IT industriji, kao i u poljoprivredi.