Svima vama koji ste se bili na Danu dobavljača – Agrobiznis 2019. želimo puno uspeha nakon ovih sastanaka i u budućem radu.
To što ste se došli govori dosta o tome kako shvatate svoj rad i kako se borite za sebe i svoju budućnost, a nama čini čast i potvrđuje da radimo dobru stvar.
Dan dobavljača – Agrobiznis 2019. okupio je predstavnike više od 120 kompanija, gazdinstava, institucija i zadruga i održano je više od 550 B2B sastanaka.
Prijavilo se 123 pravnih lica: 76 kompanija, 11 poljoprivrednih gazdinstava, 16 preduzetnika, dve zemljoradničke zadruge, 7 velikih trgovinski lanaca, BioSens, Fins, poljoprivredne stručne službe, Razvojni fond APV itd.
Registrovan je sektorski širok spektar proizvođača: voće i povrće, gajenje žitarica, mlinska industrija, mlečna industrija, mesna industrija, pčelari, proizvođači poljoprivredne mehanizacije, stočne hrane, pića, šećera, ulja i masti, pečurki, ambalaže, etiketa itd.
Za nekoliko meseci kontaktiraćemo učesnike da proverimo da li su neki od razgovora razultirali i konkretnom saradnjom, a u nastavku vam prenosimo reči zvaničnika sa samog otvaranja, kao i izjave nekih od učesnika B2B sastanaka.
Potpredsednik Pokrajinske vlade Đorđe Milićević
„Cilj ove manifestacije je da okupi mala i srednja preduzeća u agrobiznisu i poveže ih sa velikim izvoznicima i trgovinskim lancima, i na taj način im omogući da uđu u lanac dobavljača. Proizvođačima u sferi poljoprivrede to omogućava kontinuiran plasman proizvoda, a sa druge strane velikim trgovinskim lancima i izvoznicima omogućava kontinuirano snabdevanje proizvodima, sirovinama i repromaterijalom.“
„Kroz ovo umrežavanje postižu se dva krupna efekta – povećanje izvoza i sveukupno povećanje proizvodnje u oblasti poljoprivrede. Razvojna agencija Vojvodine je pronašla dobar model da napravi sponu između malih proizvođača i velikih izvoznika i trgovinskih lanaca.“
Direktor Razvojne agencije Vojvodine Nikola Žeželj
„Broj učesnika na ovim događajima koje RAV organizuje kontinuirano se povećava, pa se za Dan dobavljača – Agrobiznis 2019. prijavilo oko 130 kompanija. U narednom periodu RAV će kontaktirati sve njih kako bi se videlo koliko su susreti bili uspešni i da li su rezultirali i nekim konkretnim dogovorima i novim partnerstvima“.
Milorad Marković, Van Drunen Farms Europa (Van Drunen Farms Europa), komercijalni direktor
„Prijavili smo se jer tražimo nove lokalne dobavljače svežeg i smrznutog voća i povrća, kao i nove kupce za svoje proizvode. Imali smo nekoliko zanimljivih sastanaka i sa maloprodajnim lancima, jer krajem sledećeg meseca planiramo prvi put u istoriji firme da izbacimo naš brend, „Handful“, a imali smo i nekoliko zanimljivih sastanaka sa manjim firmama koje koriste naše proizvode kao dodak njihovim proizvodima, poput meda, čajeva, čokolade itd.“
Deleze Srbija (Delhaize Serbia)
Tamara Polovina, menadžer odeljenja
„Došli smo ovde jer Deleze podržava lokalne proizvođače i jer nam je cilj da plasiramo dobre domaće proizvode u naše radnje. Ono što za njih jeste izazov jesu kriterijumi koje mi kao veliki lanac imamo, ali veliki sistemi sa puno proizvoda i puno različitih kategorija moraju da održe kvalitet, kako saradnje sa dobavljačima, tako i kvalitet ponude ka potrošačima. Pored inovativnih proizvoda, posvećeni smo malim proizvođačima i zdravoj hrani, kategoriji koja svake godine raste i širi se. Zato smo danas i imali najviše sastanaka sa proizvođačima zdrave hrane i proizvođačima voća i povrća.“
Milica Davidović, asistent menadžera kategorije proizvoda
„Zadovoljne smo više nego što smo očekivale. Većina dobavljača bila je upravo iz kategorija koje nas zanimaju, voće i povrće i zdrava hrana – dakle upravo ono što je nama i bilo u fokusu i mislim da ima potencijala za saradnju. I nama i dobavljačima više odgovara da se ovako sastajemo, njima je sigurno lakše ovako da dođu do nas nego da oni zakazuju zasebno sastanke. Ovo je dokaz da za deset minuta zaista može da se ispriča najvažnije“.
Sanja Melkus i Violeta Ivković, vlasnice sve poznatijih proizvoda od vojvođanskih tartufa. Imaju puno toga da kažu, teško je reći šta nam je koja rekla, pa ih ovde tako zajedno i prenosimo, kao Truf Truf (Truff Truff):
„U avanturu malih preduzetnica (ili žena preduzetnica), krenule smo zajedno i možemo vam reći da dobro plivamo. Registrovane smo od kraja 2017. godine i za godinu i po dana uspele smo da ispunimo plan što se plasmana u Srbiji tiče. Ima nas u oko 15 prodavnica, što zdrave hrane, što lanaca, i zadovoljne smo prodajom. Ono zbog čega smo ovde došle i gde tražimo ideje i pomoć jesu pakovanje i ambalaža. Staklena ambalaža koju mi koristimo uglavnom se mora kupovati na palete, što nama ne odgovara, pa smo došle na sastanke sa proizvođačima ambalaža, da vidimo kakva im je ponuda. Staklena ambalaža je čitav jedan poseban problem i program o kojem mi mali proizvođači moramo da vodimo računa“.
Dejan Stefanović, PG, proizvođač bukovači i šitaki iz Sremskih Karlovaca, Novosađani ga moraju znati sa Limanske pijace
„Sada najviše prodajem no pijacama, a ušao sam sa svojim proizvodima i u Lidl. Ovde sam došao da istražim tržište, da vidim šta je to što se traži i koje su nam mogućnosti za dalje, ali i da bih održao sastanke sa još nekim lancima, i mogu vam reći da sam zadovoljan kako je prošlo“.
Ljubica Erkić, vlasnica Pastai (Pastai) testenina
„Uspeli smo za dve godine da zaokružimo tržište Srbije, da uđemo u velike lance i da radimo sa vrhunskim restoranima i hotelima, ali ima još uvek puno posla. Na Dan dobavljača sam došli da pronađemo dobru sirovinu, jer želimo da proširimo program i počnemo ozbiljnije da se bavimo izvozom. Imamo upita iz inostranstva, radićemo verovatno nešto za rusko tržište i za Hrvatsku. Danas sam ovde imala uspešne sastanke, kao uostalom i na prošlogodišnjem Danu dobavljača koji je RAV organizovao. Tada smo razgovarali sa trgovinama i kao rezultat toga naši se proizvodi od novembra 2018. nalaze na policama Univereksporta (Univerexport).
Tatjana Avramov, Real Red Rozberi (Real Red Raspeberry), vlasnica, rame uz rame sa ocem
„Mi proizvodimo maline i premium proizvode od malina. Imamo 10 ha zasada maline, imamo sopstvenu hladnjaču, a u poslednjih godinu i po dana bavimo se i preradom malina u zdrave, premium proizvode. Orijantisani smo na izvoz, u Češku, Crnu Goru, Irak, pregovaram i sa još nekim zamljama Bliskog Istoka, a u Srbiji smo trenutno ekskluzivno samo u lancu Deleze. Ovde smo došli da se vidimo sa predstavnicima drugih lanaca, ali i sa kompanijama koje rade zamrznute maline na teritoriji Vojvodine i kojima možemo da obezbedimo veliki deo sirovine. Razgovarala sam i sa Razvojnim fondom Vojvodine da vidim kakve vrste novčane pomoću su nam dostupne. Ovakvu vrstu poslovnih susreta najviše cenim: imamo deset minuta da prodamo svoj proizvod, ono što radimo, svoju energiju.“
Vladimir Božić, vlasnik Grin Haus Fud (Green House Food), poznate i kao „namazi Patevski“
„Proizvodimo namaze na bazi leblebije i pasulja. Trenutno proizvodimo oko 60.000 komada mesečno, ali u dogledno vreme planiramo da proizvodimo duplo, ako ne i troduplo, a planiramo i izvoz. Trenutno izvozimo u Bosnu i Hercegovinu, ali ima nekih naznaka da ćemo raditi Sloveniju i Rusiju. Ovde smo došli na sastanke sa velikim lancima u kojima naših proizvoda još nema.“
Miloš Prpa, Prpa Jomi
„Pravimo namaze od povrća i radimo tek godinu dana. Trenutno proizvodimo dve do tri hilajde teglica mesečno, izvozimo u Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, ali pregovaramo sa još nekoliko zemalja. Cilj nam je da povećamo proizvodnju i izvoz. Ovde smo došli da pričamo sa predstavnicima trgovinskih lanaca, ali i da pronađemo dobavljače sirovine, jer imamo problem da nađemo organske proizvođače. Trebaju nam organski patlidžan, paradajz, brokoli, španać, suncokret.“
Ivana Drndarski, PG Drndarski
„Bavimo se proizvodnjom jagodičastog voća, imamo 15 jutara jagoda, dva jutra malina, jedno jutro kupina, 11 jutara paprike, plastenike sa salatom, imaćemo dinju…Ovde smo došli da se predstavimo prvenstveno sa jagodičastim voćem, koje bismo ove godine da pakujemo u specijalna pakovanja. Najveće količine sada nam idu za izvoz, u Rusiju, ovde prodajemo nakupcima, ali bismo da pokušamo da uđemo u neke distributivne lance u Srbiji.“
PG Mirilov, Nemanja Mirilov i Biljana Markov, vazda nasmejani
Nemanja Mirilov:
“Bavimo se proizvodnjom i preradom leblebije, a osnovni proizvod nam je visokoproteinsko bezglutensko brašno od leblebije, dobijeno sporom meljavom, tradicionalno metodom, onako kako se to nekada radilo. U kooperaciji smo i sa drugim proizvođačima koji rade na tradicionalni način, bez korišćenja hemije. Za sada pordajemo uglavnom u prodavnicama zdrave hrane i putem Interneta. Ovde smo se prijavili kao dobavljači, osnovni proizvod nam je sirova leblebija, a uskoro ćemo imati i kuvanu pasterizovanu leblebiju.“
Biljana Markov:
„Na ovom Danu dobavljača smo hteli da se upoznamo sa uslovima velikih lanaca, jer pored toga što smo ušli u prodavnice zdrave hrane, sve je veća potražanja za našim proizvodima. Ovo je jako dobar način za poslovne razgovore, jer za jedan dan možete da ostvarite više kontakata. Prošle godine je nakon ovakvog Dana dobavljača Pastai počeo da uzima naše brašno, a mislim da smo i ove godine imali nekoliko uspešnih razgovora.“
Sledeći Dan dobavljača Razvojne agencije Vojvodine biće održan u novembru ove godine i biće posvećen sektoru prateće automobilske industrije.
Sledeći Dan dobavljača za sektor agrobiznisa okupiće nas opet na proleće 2020.